woensdag 26 december 2012

RZL - Mens en Natuur

Mijn ecologische voetafdruk


Mijn ecologische voetafdruk bedraagt:
1.9 ha, hetzij 18632 vierkante meter
 







De duurzame voetafdruk: 1,8 hectare
Dit is de oppervlakte waar iedereen recht op zou hebben:
-indien wij niet meer willen verbruiken dat wat de aarde jaarlijks produceert (dus enkel het rendement verbruiken en niet het kapitaal)
-indien alle mensen dezelfde toegang zouden hebben tot de natuurlijke hulpbronnen


Ik ben heel blij dat er bij mijn voetafdruk niet zo veel verschil is als de duurzame voetafdruk. Ik vind het belangrijk dat er goed voor de natuur gezorgd wordt. Ik schrik ervan dat de gemiddelde voetafdruk van de Belg zoveel hoger ligt. Op die manier wordt de wereld kapot gemaakt. Als iedereen daar een beetje meer op let is dat voor heel de wereld al een heel groot verschil.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Als overtuigd fietser berekende ik ook 'ns m'n voetafdruk, die was hoger dan ik had verwacht...

Anoniem zei

Ik durf mijn voetafdruk niet eens berekenen. Heb in 2012 meer dan 300.000 km gevlogen- wat een schande, maar vertel dat maar aan mijn baas :-(

Anoniem zei

oops voel me al voor 1/3de beter. het waren er maar iets meer dan 200.000 :-)